7 tips om je weerstand te verhogen! Ook in de zomer!

Beauty Boost Vega

Wat kun je zelf doen om een betere weerstand op te bouwen én te behouden? We hebben 7 tips voor je op een rij gezet.

Zo verhoog jij je weerstand op 7 manieren

Wat kun je zelf doen om een betere weerstand op te bouwen én te behouden? We hebben zeven tips voor je op een rij gezet.

 

Tip 1: zorg voor voldoende vitamine D en gezonde voeding

Voor een goede weerstand in het najaar en voorjaar is het belangrijk om extra op je voeding te letten. Een vitamine D-tekort ligt al snel op de loer. Een tekort beïnvloedt niet alleen je weerstand, maar ook je mentale gesteldheid. Vitamine D zorgt er namelijk voor dat je geluksstofjes aanmaakt.

Er zijn verschillende manieren om toch genoeg van deze ‘zonvitamine’ binnen te krijgen. De meeste vitamine D zit in vette vis, zoals haring, zalm en makreel.

In andere voedingsmiddelen zoals vlees, eieren en volle zuivelproducten zit ook vitamine D.

Niet alleen vitamine D is belangrijk. Wanneer je minimaal 200 gram groente en fruit per dag eet, krijg je in principe genoeg verschillende vitamines en mineralen binnen om jouw vitaminegehalte op peil te houden.  Ben je op zoek naar een boost op Vegan basis, kijk dan eens bij onze D3 extra strong vega

 

Tip 2: vul je voeding aan met supplementen

Krijg je niet genoeg vitamines en mineralen binnen via voeding? Of kom je weinig buiten? Dan zijn supplementen, zoals vitamine D3, ook een optie. Naast vitamine D zijn er ook andere voedingsstoffen die belangrijk zijn bij het opbouwen en behouden van een goede weerstand. Een goed voorbeeld hiervan is vitamine C die de werking van het immuunsysteem stimuleert. Ook vitamine B6 is van belang voor de werking van het immuunsysteem. Kijk eens bij onze Beauty Boost Vega! De perfecte combinatie!

 

Let op:

Voedingssupplementen zijn geen vervanging voor een goede voeding. Gezond en gevarieerd eten blijft het belangrijkst. Let ook goed op de dosering van de supplementen, lees hiervoor altijd goed de bijsluiter.

 

Tip 3: haal een frisse neus

Of het nu winter of zomer is, is het belangrijk om elke dag minstens een kwartier tot half uur in de buitenlucht te zijn. Ook als de zon minder fel schijnt, maak je toch vitamine D aan. Naast dat je wat vitamine D aanmaakt, krijg je ook frisse lucht en dat ondersteunt je weerstand. Dat frisse lucht belangrijk is, geldt ook voor binnenshuis. Lucht daarom regelmatig het huis door.

 

Tip 4: blijf in beweging

Het is belangrijk om in beweging te blijven en regelmatig te sporten of te wandelen. Dit heeft namelijk een positief effect op jouw weerstand. Sporten bevordert de bloedsomloop, wat gunstig is voor het functioneren van het immuunsysteem.

Door een betere bloedsomloop verspreiden witte bloedcellen zich sneller door je lichaam waardoor ze ongewenste invloeden van buiten sneller herkennen en jou hiertegen kunnen beschermen. Probeer dus iedere dag minstens een half uur te sporten of te wandelen, hierdoor verbetert je weerstand.

 

Tip 5: slaap voldoende (als dat kan 😉 )

Een goede nachtrust is belangrijk voor je afweersysteem. Slecht slapen heeft dus direct invloed op jouw weerstand. Tijdens je slaap wordt het immuunsysteem opnieuw ingesteld en ontdoet het lichaam zich van gifstoffen. Op deze manier wordt je weerstand hersteld. Zorg er dus voor dat je genoeg slaapt. Gemiddeld heeft een volwassene tussen de zeven en acht uur slaap per nacht nodig.

 

Tip 6: vermijd stress

Naast niet genoeg slapen is stress ook een belangrijke factor voor een verminderde weerstand. Een beetje stress kan geen kwaad. Maar zodra stress chronisch wordt, gaat dat ten koste van onze weerstand. Je cortisol niveau raakt verhoogt en dat kost energie. Juist deze energie heeft je lichaam nodig om het immuunsysteem te onderhouden, zodat jij minder vatbaar bent voor een virus. Ga lekker mediteren ofzo, dagje uit, denk aan jezelf en versla die stressssss.

 

 

Tip 7: drink genoeg water

Dat het belangrijk is om anderhalf tot twee liter water per dag te drinken is je waarschijnlijk al bekend. De reden hiervoor is dat een goede vochtbalans goed is voor een goede weerstand. Wanneer je te weinig water drinkt gedurende de dag, worden afvalstoffen niet goed afgevoerd.

De belangrijkste functie van water drinken is namelijk het ondersteunen van het zuiveringsproces van het lichaam. Dit is voornamelijk belangrijk voor de werking van de nieren. De nieren filteren allerlei afvalstoffen uit je bloed, maar ook een teveel aan zout, fosfaat, kalium of eventuele medicijnresten. Drink dus voldoende om het natuurlijke zuiveringsproces van je lichaam te stimuleren en daarmee je weerstand te verbeteren.

Zoooo, ook in de zomer is het belangrijk dat je je weerstand op peil houdt! Je bouwt op voor de winter en dan zul je het hard nodig hebben!

DEEL DIT ARTIKEL
De waardering van www.neovital.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 10.0/10 gebaseerd op 16 reviews.